Roadtrip, Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Roadtrip, Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Roadtrip, Queenstown

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

14 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het is weer een tijdje geleden sinds mijn laatste verhaal dus hier is er weer eentje! Het vorige verhaal eindigde aan het begin van onze Roadtrip langs de westkust van het zuider eiland.

16 februari zijn we vertrokken. We zijn richting westport gereden. Een hele rit, daar aangekomen bleek er niet heel veel te doen te zijn dus we zijn een stukje verder gereden naar punakaiki. Het plan was om te gaan camperen maar het weer was niet helemaal droog en zonder waterdichte tent hebben we toch maar voor een hostel gekozen. Het was een geweldig hostel dicht aan het strand en mooie bergen op de achtergrond. Er is in punakaiki helemaal niks kwa winkels ofzo dus we moeaten het doen met het eten wat we hadden. Helaas was het in de avond bewolkt dus hebben we geen zonsondergang gezien...

17 februari hebben we sochtends een wandeling gedaan van 2 uur tussen de geweldige natuur. Bergen en rivier. Daarna zijn we verder naar het zuiden gereden, naar hokitika. Niet heel erg veel te doen hier. Mooi strand waar we veetje gerelaxed hebben. Gelukkig was er hier weer een supermarkt zodat we wat eten konden inslaan. Savonds was het mooi weer en hebben we zonsondergang op het strand bekeken.

18 februari zijn we sochtends naar hokitika gorge gereden. Mooie natuur opnieuw. een hangbrug over groen achtig water. Hierna zijn we weer verder gereden naar het zuiden. Franz Josef was de volgende bestemming. Hier aangekomen hebben we niet heel veel gedaan. We hadden onze eigen kamer met badkamer, kleine keuken en tv! Ik heb in de namiddag nog een korte wandeling gedaan van 2 uur naar een kleine berg. Helaas was het te bewolkt voor een mooi uitzicht. Savonds zijn we met zijn 4en naar een bar gegaan om gebruik te maken van de gratis pool tafel. Nog iets later zijn we naar een iets grotere bar gegaan. Was gezellig!

19 februari zijn we overdag naar de franz josef gletsjer gegaan. Heel speciaal om al dat ijs op zeeniveau te zien! Het was een hele mooie warme dag en er waren ook een aantal watervallen. Op de terugweg dus even onder een van de watervallen gegaan voor wat afkoeling. In de avond hebben we weer wat pool gespeeld in de bar. Daarna weer uit gegaan in de grotere om een verjaardag van iemand die we hebben leren kennen te vieren. Was opnieuw een gezellige avond.

20 februari zijn we sochtends weer verder gereden naar het zuiden. We zijn langs een andere gletsjer gereden. Fox glacier. Deze gletsjer was nog groter en we konden veel dichterbij komen. Hierna zijn we door gereden naar Wanaka. In wanaka hebben we niks gedaan gedaan. Beetje gerelaxed.

21 februari, de verjaardag van Rick! Sochtends zijn we aangereden naar Queenstown. Was maar een uurtje rijden. Weer een mooi hostel met onze eigen kamer met badkamer, keuken en lounge. Queenstown is een redelijk grote plaats vooral gericht op toeristen. Er zijn veel bars en clubs. In de middag hebben we ons eerste biertje op terras gepakt. Daarna hebben we bier in supermarkt gekocht wat goedkoper is en gedronken in onze eigen lounge. Savonds zijn we goed uitgegaan in meerdere bars en hebben we veels te veel geld uitgegeven aan alcohol.

13 maart zitten we nog steeds in Queenstown! De afgelopen 3 weken waren vooral veel relaxen in het park, uitgaan en pokeren. Ook hebben we bijna elke dag wel frisbee golf gespeeld. Het is eigenlijk hetzelfde als golf maar dan met een frisbee. Natuurlijk hebben we ook de fergburger gegeten. De bekendste burgertent van nieuw zeeland. Hamburgers zo groot dat je ze niet met 1 hand kan vasthouden! 1 van de dagen hebben we een wandeling gedaan naar een berg waar een mooi uitzicht was over queenstown. Mijn verjaardag heb ik ook in queenstown gevierd. Het grote feest was zaterdag 9 maart want dat is een betere dag om uit te gaan. Smiddags al aan het bier en weer een goede nacht uitgegaan. Mijn verjaardag zelf had benny geprobeerd een chocolade cake te maken maar dat was helaas niet helemaal goed gegaan. De bak ijs van Manu en Elina maakte het wel goed. Savonds zijn we nog maar een keer uitgegaan. En een dag later heb ik nog een chocolade cake van iemand anders gekregen. Verjaardag was dus goed geslaagd! Op 12 maart ben ik naar een goedkope auto gaan kijken. Ik heb een testrit gemaakt en zag er allemaal goed uit. Helaas was de auto verkocht na een uur aan iemand anders...
Nu 14 maart was het plan om via westkust naar het noorden te liften. Na 5 minuten stopte er een grote tourbus die naar christchurch ging en mij wel een stuk mee kon nemen. In de bus heb ik mijn plan maar weer omgegooid en besloten om helemaal mee te gaan naar christchurch in de tourbus.

in christchurch wil ik gaan kijken of ik misschien een goedekope auto kan vinden. En dan daarna verder naar nelson te gaan.

  • 14 Maart 2013 - 08:33

    Marijke Verhoeven:

    Ha Jongen, weer een leuk verhaal, ben benieuwd of je een auto kan vinden.
    We horen het wel. Heb je een foto van die super grote hamburger? zijn wij hier wel benieuwd naar.
    Als ik dit zo lees, lust jij als je thuis komt alles, wel makkelijk.
    Het heeft hier alweer gesneeuwd, het lijkt wel of er dit jaar geen einde aan komt, zoveel dat het gesneeuwd heeft!
    Vergeleken vorige week toen was het een paar dagen rond de 18 a 19 graden.
    Dat mag voor mij wel weer komen.
    Nog een hele goede reis, en veel plezier.
    Xxx Marijke

  • 14 Maart 2013 - 09:01

    Saskia:

    DevilBurger!!!! Die is beter, geen wachtrij van een uur en kost net zoveel ;-)

    En voor een auto.. meld je aan bij de IEP op facebook, daar bieden heel veel mensen hun auto's aan, misschien staat er wat tussen.


    Vergeet kaikoura niet, en that's it ;-)

    Have fun!

  • 14 Maart 2013 - 10:46

    Bram Verhoeven:

    Nee heb geen foto van de burger. Maar binnenkort ga ik weer terug. En devilburgers hebben we inderdaad ook een paar gehad saskia! Thx voor de tips!

  • 15 Maart 2013 - 13:10

    Peter Verhoeven:

    Nou manneke,
    we hebben hier jou verjaardag ook gevierd hoor, Ine en Rene zijn ook nog langs geweest.
    Zonder feestvarken is het toch wel anders.

  • 21 Maart 2013 - 00:56

    Wiljan Vriens:

    He Bram,

    Goed bezig ben jij!! Leef je uit en bekijk zoveel als je kan en geniet van wat je ziet.
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar de foto's die je niet op Facebook zet!!.

    Geniet ervan!!

    Gr
    Wiljan en Joyce

  • 02 April 2013 - 21:41

    Eric Van Oss:

    hey Bram, ik kom wel met mijn auto....dan rijd ik jou de hele dag rond maakt niet uit waar naar toe.
    Alleen mijn 1 probleempje.......mijn vrouw is het er niet mee eens:(! Nou ja.....dan blijf ik je geweldige verhalen maar lezen en een beetje wegdromen bij die mooie plaatjes en stiekum denk ik dan soms.....????!?!!? xD

    gitaargroeten.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Bram

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 13930

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 Augustus 2013

Backpacken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: