Ohakune, Wellington, Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Ohakune, Wellington, Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Ohakune, Wellington, Nelson

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

15 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Het is weer tijd voor een nieuw verhaal. Mijn vorige verhaal eindigde in Wanganui.

In wanganui was niet heel erg veel te doen. Ik ben er 2 nachten geweest en had wat informatie verzameld voor de Wanganui Journey. Dat is een 3 daagse kano tour over een rivier. Als ik dat wou doen moest ik starten in ohakune. Dus ik ben 26 januari naar Ohakune gegaan. Ik kon met 2 andere uit het hostel mee rijden die naar Taupo gingen. Ze hebben me in Ohakune voor het hostel afgezet! Diezelfde dag ben ik nog gaan informeren voor de Wanganui journey. De dag erna gingen al 5 anderen en het was niet mogelijk alleen. Dus ik heb het maar meteen geboekt. Ik moest de rest van de dag nog veel dingen regelen. Huts boeken, hostel, genoeg eten kopen...

27 januari was het dan zover. Sochtends werd ik in het hostel opgehaald. Al onze spullen in waterdichte tassen gedaan en we konden gaan. Samen met 3 duitsers en een koppel uit engeland vertrokken we met het busje naar de rivier. De eerste dag hebben we 37 km afgelegd met de kano. Ik ben de hele tijd in de buurt van het engelse koppel gebleven. Het was een schitterende natuur en je hoorde niks anders dan de geluiden van de natuur! Af en toe waren er wat stroomversnellingen in de rivier waar je moest oppassen dat je niet omviel met de kano. Rond een uur of 4 in de middag kwamen we aan bij de eerste hut in de middle of nowhere. Er is daar geen stroom, geen douche, geen zuiver water maar je kan er slapen. Wel hebben ze er gas stellen zodat je water en eten kan koken. In de hut uitgerust en eindelijk eens wat tijd gehad om te lezen in mijn boek: Game of Thrones.

De volgende dag ben ik samen met het engelse koppel weer vertrokken. Rond een uur of 9 waren we weer op de rivier. Deze dag was het 29 km. Halverwege konden we een wandeling maken van 3 kwartier naar the bridge to nowhere. Dat is een brug die gemaakt was omdat ze plannen hadden om boerderijen te maken, achteraf ging het niet door waardoor er alleen een brug is in de middle of nowhere. Rond een uur of 4 kwamen we aan bij de 2e hut die bewoond wordt door Maori mensen. In de avond kregen we een speciale maori groet. Ik was alleen met het engelse koppel in de hut (rest was in tenten) samen met 2 Maoris.

De volgende dag was er een verassing, de maori vrouw had namelijk ontbijt gemaakt. Spek en ei op brood! Na onze spullen weer gepakt te hebben zijn we weer vertrokken. Terwijl we vertrokken werd er een aantal keer op de oorlogs hoorn geblazen! De laatste dag was het maar 21 km over de rivier. Ook hadden we deze dag de grootste stroomversnellingen dus dat was wel leuk! Om half 2 kwamen we bij het eindpunt waar we even later opgegaald werden. Op de terugweg naar Ohakune een geweldig uitzicht over Tongariro National park, waar de 3 vulkanen in een rij zichtbaar zijn zonder een wolk in de lucht. Ik ben weer teruggegaan naar hetzelfde hostel. Doordat het een winterplaatsje was had ik voor maar 15 dollar een kamer voor mezelf! (Normaal ~25 dollar voor dorm kamer). De rest van deze dag heb ik beetje gerelaxed in het hostel.

Het plan was om vrijdag 1 februari naar wellington te gaan, maar door het sevens rugby event was heel wellington volgeboekt. Ik ben daarom tot maandag ochtend in Ohakune gebleven. Ik heb niet heel erg veel gedaan hier. Een paar wandelingen door de bossen maar meestal was het relaxen in het gras met de anderen uit het hostel. De zaterdag avond (5 feb)was er een feest in de buurt van een Nieuw Zeelander die voor een tijd naar Australië ging. We hadden gratis bier (heiniken) de hele avond en ik weet nu nog steeds niet van wie het feest was maar het was een hele gezellige avond!

Maandag middag 7 februari had ik de bus naar Wellington genomen. Het was de hele dag erg slecht weer en was niet erg om met zo'n dag 7 uur in de bus te moeten zitten. Savonds om 21 uur kwam ik aan in Wellington. Door de regen naar mijn hostel, waar ik voor 7 nachten heb geboekt.

8 februari was nog steeds een regenachtige dag, Ik ben met Saskia, die ik in Auckland had leren kennen en die in Welington werkt, naar het te papa museum gegaan. In de middag moest Saskia gaan werken en heb ik nog wat langer in het museum rondgekeken en door de stad gewandeld.

De rest van de week ben ik een keer naar mt Victoria gegaan, waar je een mooi uitzicht over wellington hebt. Een andere dag ben ik naar de weta caves gegaan. Dit is een bedrijf die alle wapens, kleding, beelden van meer dan 140 films heeft gemaakt (o.a. the hobbit, lotr, king kong, avater) Het was erg mooi om te zien hoe gedetaileerd ze alles maken. Een andere dag ben ik met de cable car naar boven op een berg gegaan. En ben ik door de tuinen weer naar beneden gelopen. Voor de rest heb ik in Wellington niet heel veel meer gedaan en weer gerelaxed.

11 februari zouden veel mensen van Taupo in Nelson zijn. Voor die dag had ik de ferry geboekt om 8:15 uur en voor in Picton een bus naar Nelson zodat ik iedereen weer zou zien. Om 7 uur in de ochtend zou een shuttle bus me op komen halen bij het hostel om me naar de ferry te brengen. Ik had de wekker om 6 uur gezet maar ik toen ik wakker werd en keek hoelaat het was, was het 8:20 uur. Dat betekende dus dat ik de shuttle, de ferry en de bus in picton had gemist... Ik wou perse naar nelson om de anderen te zien dus ben meteen opgestaan en naar de ferry gelopen voor een uur. ik was mooi op tijd voor de ferry van 10:15 uur waar ik een nieuw ticket voor heb moeten kopen. Op de ferry ben ik een bord met Nelson erop voor het liften. Halverwege vroeg een koppel naast me of ik naar Nelson moest. Dus ik had mijn lift al gevonden binnen 5 min op de ferry. Ik kon dus tijdens de 3 uur durende ferry genieten van het mooie uitzicht! Het was een geweldige omgeving toen we bij het zuidereiland kwamen en tussen alle eilandjes door vaarden. In picton aangekomen ben ik mee gegaan met het duitse koppen die mij naar Nelson hebben gebracht. Het noordereiland was al fantastisch maar hier op het zuider eiland is het nog mooier! Rond een uur of 4 kwam ik aan in het hostel. Al snel kwam ik de eerste bekende tegen. Vanessa en Daphne, 2 uur later kwamen Jorick, Cedric en Benedikt en David terug van het verhuizen van een huis. Nog 2 uur later kwamen Anabel, Melina en Michelle aan. We waren dus met 10en bij elkaar en was meteen weer super gezellig. De avond was er in een bar een open mic avond. Waar iedereen die wou gitaar kon spelen of zingen. Ik heb 3 nummers gespeeld die avond.

12 februari zijn david, bennie, rick, cedric en ik met cedrics auto naar het strand gegaan. Daar hebben we gevoetbald. Savonds hebben we in een cafetje meegedaan met een poker toernooitje met allemaal mensen die er niks van snappen. Ik was uiteindelijk 2e geworden. Erna nog naar de bioscoop geweest om de film Django te gaan bekijken.

13 februari zijn we naar de rivier gegaan waar we wat gechilled hebben. Savonds een film in het hostel gekeken.

14 februari zijn rick, bennie, cedric en ik naar farewell spit gereden, dat is het noordelijkste puntje van nieuw zeeland! Een schitterende natuur daar. Ook heb ik daar zeehonden gezien in het wild! Ook nog naar een groot strand geweest waar het erg hard waaide. Zo hard datvhet echt zand regende. Savonds zijn we met 3 nederlandse meiden naar een bar gegaan. Het was vrij rustig maar we mochten zelf naar onze muziek opzetten en meezingen met de microfoon. Ook was er heel goedekoop bier, 12 dollar voor een kan bier (normaal minimaal 7, 50 dollar voor een glas). We hebben dus genoeg bier gehad. Het was een gezellige avond met toch nog een beetje carnavals sfeer.

Voor vandaag hebben we niet veel gepland en heb ik dit verhaal dus geschreven. Morgen gaan Bennie, rick, cedric en ik richting het zuiden via de west kust. We hebben een tent dus gaan waarschijnlijk naar wat campings om geld te besparen. Hoelang we er over gaan doen weten we niet precies.

  • 15 Februari 2013 - 08:36

    Marijke Verhoeven:

    Ha jongen,
    Weer een heel leuk verhaal! Voor ons al niet meer nieuw omdat we je via Skype regelmatig horen. maar wel leuk.
    Hier is ook alles goed, er ligt alweer sneeuw sinds gisteren, voor mij mag het voorjaar wel beginnen. dat betekend voor jou dat je de herfst in gaat.
    De carnaval is weer voorbij, dus het gewone leventje begint weer. Ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen de komende weken in een tentje rond trekken.
    Het zal wel heel mooi zijn, het zuider eiland, ik wacht je volgende verslagje wel weer af.
    Veel liefs Marijke xxx

  • 15 Februari 2013 - 09:10

    Mayke:

    Nou nou, wat een verhaal! Klinkt hartstikke leuk, maar vooral gezellig! Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke foto's . Met de carnaval hebben we je wel gemist hoor. Had steeds het idee iemand te vergeten ;). Nog heel veel plezier daar en vooral genieten!

  • 15 Februari 2013 - 12:37

    Peter:

    Ik denk dat verschillende mensen toch wel benieuwd zijn wat je van de eieren en het spek vond.
    verder geweldige belevenissen.
    Ik hoop dat het weer een beetje fatsoenlijk blijft.
    nog veel plezier.

  • 15 Februari 2013 - 19:45

    Ine Van De Laar:

    Hoi Bram,
    Wat een avonturen zeg.....
    Wat leuk dat je zo geniet van alles.
    We wensen je nog een fijne tijd!
    Groetjes van Ine en Rene

  • 15 Februari 2013 - 19:59

    Ivon:

    Elke keer weer leuk om een verslag van jou te lezen!
    Heel veel plezier nog en geniet van het avontuur!

  • 16 Februari 2013 - 16:27

    Ger Van Rijt:

    Hoi Bram, Wat heb jij een geweldige vacantie daar.Ik geniert van je verslagen.
    Hopelijk blijft het nog even mooi weer,want de herfst is in aantocht.Wij gaan lekker de lente tegemort.
    Ik wensj je nog een hele fijne tijd toe. Geniet er maar van.Groeten Ger.

  • 09 Maart 2013 - 18:38

    Inevandelaar:

    Hoi bram,
    Volgens Rene ben je nu al jarig.
    We willen je van harte feliciteren.
    Neem er maar een lekker pilsje op want op jouw leeftijd is het nog leuk om een jaartje ouder te worden.een fijne verjaardag gewenst van Ine en Rene

  • 10 Maart 2013 - 11:02

    Ger Van Rijt:

    Bram van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er maar eengezellig feestje van met je vrienden.
    Veel plezier en nog een fijne vacantie. Groeten Ger

  • 10 Maart 2013 - 12:19

    Hans En Jenny Verhoeven:

    Dag Bram,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. 24 alweer.
    De uitnodiging voor het feestje hebben we wel ontvangen, maar we komen met het reisgeld niet veel verder dan Brandenburg in Helmond. Dat houden we dus tegoed.
    Als je het goed vindt drinken we er hier in Uden een op jouw gezondheid.
    We blijven je volgen en hopen dat het weer goed blijft, zodat je mooie tochten kunt maken.
    In Nederland zou het Lente moeten worden, maar het ziet er nog niet naar uit: 4 C. en morgen (de 11e maart) 0 C. met sneeuw en ijzel. Daarvoor hoef dus zeker niet terug te komen.
    Bram, een fijne dag en blijf genieten.

    Groetjes,
    Hans en Jenny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Bram

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 13933

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 Augustus 2013

Backpacken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: