Gisborn, Napier, Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Gisborn, Napier, Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Gisborn, Napier, Taupo

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

30 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hier weer een nieuw verslag vanuit Taupo.

het vorige eindigde in Gisborn. Het is een mooie plaats aan de oostkust van nieuw zeeland maar er is niet veel te zien. ik heb een wandeling gedaan waar ik een mooi uitzifht had over de stad. Maar het merendeel heb ik op het strand gelegen en gezwommen omdat het over de 30 graden was.

Na 2 nachten gisborne ben ik verder gelift naar Napier. Ong 220 km en binnen 20 sec had ik een lift van iemand die me in een keer naar Napier bracht. In Napier ben ik naar een hostel gegaan waar Felix en Katie ook waren. Ik heb hun in Rotorua leren kennen. Ik heb 3 nachten geboekt maar er bleek ook hier niet heel veel te doen te zijn op capekidnappers na. Een mooie wandeling langs de kust die je alleen met ep kan lopen. Er waren veel vogels bij het einde.
In het hostel was het ook niet echt leuk. Er waren 25 Duitsers en ik was de enige niet Duitser. En dan is het heel moeilijk om bij de groep te komen. Ik ben daarom ook een dag eerder vertrokken naar Taupo terwijl ik nog gewoon voor de nacht betaald heb.

Ik wist dat Jorick, de Nederlander die ik in Auckland heb ontmoet in een hostel in Taupo werkt. Ik ben dan ook naar dit hostel (Rainbow Lodge) gegaan. Een mooi hostel en leuke mensen hier.
in het hostel stond een bord dat ze op zoek waren naar schoonmakers. Met kerst en oud en nieuw binnenkort wil ik wel een tijdje hier blijven. Ik heb daarom aangegeven dat ik wel wil werken in het hostel voor gratis accomodatie. 4 dagen later (22 december) kon ik beginnen.

Vanuit Taupo is het mogelijk de Tongariro Crossing te lopen. Dit is een van de mooiste dag wandelingen ter wereld met onder andere de vulkaan waar in de film lord of the rings de ring in gegooid wordt. Als ik eenmaal werk in het hostel is het niet mogelijk om de wandeling te doen dus heb ik besloten om het de dag ervoor te doen. Om half 6 in de ochtend vertrekt mijn bus naar het national park. Het was bewolkt maar droog. Heel apart om in de vulkaan omgeving te lopen met overal rotsblokken. Tijdens de klim leek het weer beter te worden en kon ik af en toe de zon zien. Toen ik bij het punt was waar je voor de sidetrack kon gaan naar de top van de berg (3 uur) was de top van de berg omringd door wolken. Het was alleen veilig als je de top kon zien. Ik heb daarom besloten om het hoofdpad te volgen. Tijdens de klim naar de red crater kwamen er een hoop wolken en kon ik uiteindelijk nog maar 5 meter ver zien. Ik ben door gelopen tot de top. Waar het ook heel erg koud werd. Mijn handen bevroren bijna. Het weer nog steeds slecht en maar teleurgesteld teruggegaan. toen ik weer onder aan de red crater was veranderde het weer heel snel. De ene minuut zag ik de zon en de andere minuut was het weer heel mistig. Wolken kwamen heel snel op je af. toen ik weer bij de sidetrack was kon ik heel de berg niet eens meer zien door de wolken dus was het niet mogelijk om naar de top te gaan. Ik had voor mezelf al besloten dat ik een keer terug zou gaan met beter weer.

Savonds voor het eerst naar de hot pools gegaan. In Taupo komt een rivier met warm water en een rivier met koud water bij elkaar. Je kunt hier gewoon gratis in het warme en soms te heet water gaan zitten.
De ochtend erna moest ik voor het eerst werken. Ik heb de taak om elke ochtend de keuken schoon te maken en alle tafels. Dit is ongeveer 2 uur werk. Ik moet elke ochtend om 10 uur beginnen. Verder is het nu een beetje relaxen in het hostel en savonds bier drinken en soms naar de bar.

Kerst: Met kerst hebben we in het hostel met zijn allen eten gemaakt en gegeten. Er was veel verschillend eten en meer dan genoeg voor iedereen. Het eten was al om 1 uur in de middag.
Deze dag kwamen ook de mensen vanuit het hostel in Rotorua naar Taupo bij de baas zijn huis. Ik was hier ook voor uitgenodigd omdat ik de 2 weken in Rotorua veel met hun heb opgetrokken. Het was een half uur lopen voor mij. Ze hadden een BBQ en achteraf wat drink spelletjes. Het was een hele leuke dag met genoeg eten voor mij.

Zoals het er nu uitziet blijf ik tot 10 januari hier werken. Als de weersvoorspelling dan goed is zal ik nog een keer de tongariro crossing doen en anders doe ik het vanaf een andere plaats.

  • 30 December 2012 - 11:40

    Marijke Verhoeven:

    Hoi Bram,
    Fijn weer een verslagje, ondertussen ben je al 2 maanden weg, wat gaat het toch allemaal snel!
    Wel fijn dat je de kerstdagen zo gezellig doorgebracht hebt, lijkt me wel heel apart dat je met warm weer de kerst viert, en aan het BBQ en bent.
    Ik ben inmiddels weer therapeutisch aan het werk, doe nog veel zittend werk, maar het gaat steeds beter met mijn voet, nu maar te hopen dat het helemaal over is, weet dit eigenlijk pas over een poosje.
    Wij hebben hier erg veel regen gehad de laatste tijd, dus ook niet echt winter.
    Jij een hele fijne jaarwisseling, en een SUPER GOED 2013!!
    Liefs Marijke XXX

  • 30 December 2012 - 19:53

    Cynthia & Martijn.:

    heeey Bram,

    We weten dat we er vroeg bij zijn, maar mischien lees je het te laat
    Wij willen jou een hele fijne jaarwisseling toewensen, zou daar wel prachtig zijn.
    Geniet er van!!!

    Gr Cynthia en Martijn.

  • 30 December 2012 - 22:44

    Ine Van De Laar:

    Hallo Bram,
    Wat een avontuur! Wij wensen je een goede jaarwisseling en alvast alle goeds voor 2013!
    Geniet er van!!

    Groetjes van Ine en Rene

  • 31 December 2012 - 00:02

    Eric Van Oss:

    heeee Bram, het gaat je goed zo te lezen allemaal, mooi! Hier is het bagger....regen en grauw....het wordt gewoon niet licht overdag, je kent het wel. Ik ben jaloers op je zonnetje.... goed uiteinde voor 2012.....en hoe kun je beter aan 2013 beginnen dan zoals jij ervoor staat!!!!!!! WAUW.....
    gr Eric

  • 31 December 2012 - 02:26

    Bram Verhoeven:

    Bedankt. Jullie ook allemaal een gelukkig nieuwjaar!! Ik ga straks naar het strand om vuurwerk te kijken en dan naar de kroeg.

  • 31 December 2012 - 22:40

    Leon & Lieke:

    Ha Bram,
    Mooie reisverslagen, je maakt een hoop mee daar! Geniet ervan!
    Beste wensen voor 2013! Grtz L&L

  • 03 Januari 2013 - 15:00

    Fieke Van Vijfeijken:

    Hallo, Bram.

    Vandaag hebben Janne & Fieke (dat ben ik) bij Jolijn cake gemaakt.
    Ze zien er heel mooi uit.
    En we hebben er al een opgegeten.
    Ze waren heeeerlijk

    Groetjes:Fieke van Vijfeijken

  • 03 Januari 2013 - 15:19

    Janne Van Vijfeijken :

    Hoi Bram

    We hebben ook nog jou popcorn die op jou kamer lag gegeten.
    Maar ik lust geen popcorn,ik kreeg chips ook lekker toch!
    Wat wou ik nog meer zeggen ah we gaan nu de betoverende doolhof spelen.

    Groetjes Janne!

  • 08 Januari 2013 - 17:08

    Ger Van Rijt:

    Hoi Bram,
    Wat heb jij het geweldig daar.Ook leuke verslagen.Ik wens jou nog de beste wensen toe voor 2013.
    Geniet er maar van. Groetjes Ger.

  • 12 Januari 2013 - 21:29

    Giel En Ton:

    Ha die Bram, zo te horen gaat het helemaal super met jou daar aan de andere kant van de wereld.
    Leuk jô, geniet ervan. Dank voor je mooie reisverslagen! Heel leuk.
    Groetjes Giel en Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Bram

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 13938

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 Augustus 2013

Backpacken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: