Rotorua, opotiki, Gisborn - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Rotorua, opotiki, Gisborn - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Rotorua, opotiki, Gisborn

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

15 December 2012 | Nieuw Zeeland, Gisborne

5 dec:
Savonds hadden we de avond waar iedereen eten maakte van zijn eigen land. Er deden veel mensen mee en het was dus druk in de keuken. Tijdens het maken van mijn wentelteefjes nog 2 kleine brandjes geblust van kristen die beavertales aan het maken was. Er was heel veel verschillend eten: pizza, pasta, rijst, salades. Maar het lekkerste waren de beavertales uit canada wat heel erg op oliebollen lijkt.

6 dec:
Vandaag heb ik een ukulele in de rockshop gekocht. Het is heel anders dan een gitaar en heeft ook maar 4 snaren. Maar het is wel gemakkelijk mee te nemen en kan ik toch wat muziek maken. Savonds zoals elke avond weer gepooled en bier gedronken in het hostel.

7-9 dec:
Ik weet niet meer wat ik precies gedaan heb hier. Een van deze dagen heb ik geklommen op de klimmuur bij het hostel. Bij het tafelvoetbal toernooi de finale gehaald en verloren met 10-9. Waardoor ik net geen gratis raft heb gewonnen.

10 dec:
Vandaag hele dag Mountain bike gehuurd en naar de redwood forest gegaan. Een hele mooie omgeving waar heel veel Mountain bike routes liggen. Savonds de film snowwhite gekeken in het hostel.

11 dec: Vandaag niet veel gedaan. Ik hoorde in het hostel dat iemand om middernacht naar the hobbit première ging. Ik had niet verwacht dat er nog kaartjes waren maar heb het toch geprobeerd en er waren er nog! Toen ik terug kwam in het hostel wouden er meteen veel meer naar toe. Uiteindelijk zijn we met zoon 12 man snachts naar de bioscoop gegaan. Een hele mooie film. Was echt de moeite waard. Om half 4 waren we weer terug.

12 dec: vandaag niet veel gedaan. ik wou gaan raften maar het zat al vol voor vandaag. Daarom maar meteen geboekt voor de volgende dag. Savonds was het weer de international food day. Deze keer heb ik wortelstamp gemaakt wat zeer goed in de smaak viel bij de anderen.
13 dec:
Vandaag was het dan de dag om te gaan raften op de kaitaia rivier, inclusief de hoogste waterval (7 meter) waar toeristen vanaf mogen. Ik ging ssmen met Jordan en Scott (2 canadezen) uit het hostel. We werden om 8:30 uur opgehaald. We hebben hele goede begeleiding gehad en het was echt super vet. Bij de 7 meter hoge waterval zijn we ondersteboven geslagen! Maar was het vetste wat ik tot nu toe heb gedaan.
Savonds mijn laatste avond in rotorua. Na 2 weken opgetrokken te hebben met Tim (de baas), de Duitsers Ne ko, Manuel, Sebastian, de franse Flavie en Alex, Canadese Kristen, Amerikaan Adrian en nog meer... was het de laatste heel gezellige avond met bier en poolen. Met kerst zijn ze in Taupo en waarschijnlijk kom ik er ook naar toe om het samen te vieren dan.

14 dec:
Sochtends was het plan om te liften naar Whakatane. Na 5 minuten werd ik opgepikt door een belg die ook aan het rondreizen was. Hij zou naar Opotiki gaan vlakbij Whakatane. Hij had gehoord dat het daar mooier zou zijn. Toen we aankwamen bleek het idd heel mooi te zijn. Vanuit het hostel uitzicht over de oceaan. Het was alleen een erg rustig hostel en er was niemand anders.

15 dec: Vandaag zijn we verder gereden naar Gisborn. De plaats waar als eerste de zon op komt. Ik ben naar het YHA hostel gegaan terwijl de belg naar een ander hostel is gegaan. Ook hier weer erg rustig maar het is wel heel mooi weer. rond de 28 graden nu hier.

Het plan is nu om hier 2 nachten te blijven en dan naar Napier te gaan. Om vanuit daar naar Taupo te gaan om daar kerst te vieren.

  • 15 December 2012 - 12:07

    Marijke Verhoeven:

    Hoi, ik blijf naar je verhalen uit kijken. Wat een avontuur allemaal.
    Ook je foto' s op Facebook zijn schitterend, je ziet jou genieten!!
    Vooral de foto' s van de filmlocatie van de Hobbit, en van je rafting, Alleen jammer dat je de foto' niet op deze site kunt plaatsen.
    Want lang niet iedereen zit op Facebook.
    Maar dan laten wij ze wel weer zien.
    Leuk dat je met de mensen die je hebt leren kennen samen de kerst door wil brengen.
    Heel veel liefs Marijke

  • 16 December 2012 - 11:24

    Ari En Toos:

    Hi Bram, wat een enerverende paar weken heb je al doorgebracht. Capriolen als raften hadden wij niet achter jou gezocht, maar ontzettend goed dat je dat allemaal doet en er zoveel plezier aan beleeft.
    Een heel ander leven dan in Helmond. Leuk ook te lezen dat je met een stel mensen Kerst gaat vieren. Wij zijn benieuwd hoe je dat ervaart, een warme Kerst. Ik (Toos) heb dat ook een keer gedaan en het voelde heel vreemd, Kerst hoort koud te zijn, maar we horen het wel hoe jij dat ervaart.
    Staan er nog veel avontuurlijke dingen op het programma de komende week?
    We kijken regelmatig op Facebook en genieten van de mooie foto's.
    Wij wensen jou alvast een hele fijne Kerst en met Nieuwjaar hoor je nog van ons.
    Groetjes.

  • 18 December 2012 - 23:12

    Mayke:

    Hee jongen!

    Wat een verhalen allemaal! Ik wil je natuurlijk nog heel veel plezier toewensen in de komende tijd, maar denk dat het wensen niet nodig is.... Want zo te zien lukt het goed!

    Nou fijne kerst maat! Niet te zat hè!
    Proost!

    X!

  • 26 December 2012 - 14:16

    Hans Verhoeven:

    Dag Bram,
    Goed om te lezen dat het zo goed met je gaat. Ik prik iedere keer een punaise op Google Earth als je weer een avontuurlijke trip gaat maken. Zoals je ziet, wij houden je scherp in de gaten.
    Als je straks thuis komt weet je mogelijk meer van de topografie van Nieuw Zeeland dan van Nederland.
    Ik heb wel een probleem om de afstanden in te schatten. Je lift erg gemakkelijk van het ene hostel naar het volgende, maar hebben we het dan over 50 km (mijlen) of ligt het duidelijk verder van elkaar?
    Aan de temperaturen te zien is het er heel aangenaam. Hier in Nederland hebben we geen witte Kerst.
    Het is nu op 26 december tegen de 10`C. Voor jou is het misschien gemakkelijker in Fahrenheit: 50`F.

    Mooi om te lezen dat er internationale kookfestijnen worden gehouden. Dat van die wortelenstamp kan ik me goed voorstellen. De tijd van erwtensoep lijkt me in Nieuw Zeeland voorlopig voorbij, maar je bent er nog niet weg.
    Hoe zijn de prijzen? Is het een beetje betaalbaar?
    Veel groeten en een fantastische start in 2013.
    Hans en Jenny.

  • 30 December 2012 - 11:34

    Karin Van Dijk:

    Heerlijk om op zo'n grote afstand te kunnen meegenieten van je avonturen. Wij wensen je een hele fijne en vooral bijzondere jaarwisseling toe. Kijk alweer uit naar het volgende verslag.

  • 31 December 2012 - 02:34

    Bram Verhoeven:

    Leuk dat jullie me allemaal volgen! Ik lift ongeveer 150 tot 220 km per dag. Ze rijden aan de linkerkant hier maar ze gebruiken wel gewoon kilometers en graden celcius. Het eten is hier wel duurder dan in Nederland maar dat is vooral de verse producten. Ik ga vaak voor een goedekope pasta met saus en gehakt. Kost ongeveer 7 euro en kan er 3 dagen van eten. Dus dat valt wel mee.

    Alcohol is ook heel prijzig hier. Je betaalt in de kroeg iets meer dan 3 euro voor een glas bier!

    Maar omdat ik hier werk bespaar ik elke dag 20 dollar (Ong 14 euro) voor accomodatie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Gisborne

Bram

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 13934

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 Augustus 2013

Backpacken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: