Hahei, Tauranga, Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Hahei, Tauranga, Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Hahei, Tauranga, Rotorua

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

05 December 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

25 nov: Savonds om 22 uur ging er iemand met een auto naar de hot water beaches. Ik en nog iemand zijn met hem mee gegaan. Je kunt er alleen van 2 uur voor ep tot 2 uur na ep heen. Dus maar 2x per dag. Het was heel speciaal want je kon gewoon op het strand een kuil graven en dan was er warm/heet water. Soms zo heet dat je er niet in kon zitten. Hier hebben we tot middernacht lekker gezeten.

26 nov: In de ochtend ben ik met een Duitse en Engelse naar de Cathedral cove geweest. Was ongeveer 1.5 uur lopen. De Cathedral cove is een groot rotsblok met een groot gat erin. Onderweg zijn we nog langs een paar mooie bays gelopen.

27 nov: Vandaag zou ik voor het eerst alleen gaan liften. Ik wou van Hahei naar Tauranga, zoon 150km. 2 Duitse meiden van mijn kamer zouden naar Thames gaan dus ik kon al een stuk met hun mee reiden. Daarna ben ik met een man naar Whangamata gegaan die me onderweg ook nog wat mooie plaatsen/stranden heeft laten zien. Het laatste stuk heb ik met een stel uit Australië meegereden die ook op vakantie waren hier.

28 nov: vandaag ben ik naar mount mangaunui geweest. Met de bus heen en na een paar uur weer teruggelopen.

29 nov: smiddags beetje gerelaxed en gepland. Savonds kwam er een andere jongen in de kamer erbij waarmee ik nog wat heb rondgelopen. Hij kwam uit Engeland maar werkte in YHA hostel in Wellington. Dus waarschijnlijk zie ik hem nog wel een keer.

30 nov: Vandaag met de bus naar Rotorua gegaan. Een heel gezellig hostel hier. Gratis pool tafel. Gratis tafelvoetbal. Gratis wifi. En er is heel veel te doen in de omgeving. In de middag want rond gelopen door de stad. In heel de stad stinkt het naar rotte eieren door al de vulkanische gebieden hier. Elke avond wordt er wat georganiseerd in het hostel. Vandaag was het een poker toernooi. Ik was goed bezig en op een gegeven moment was ik met nog 1 andere over. Ik wist niet dat er prijzen te winnen waren dus speelde niet meer heel serieus omdat het met zijn 2en niet meer zo leuk is. Hierdoor heb ik ook verloren en toen kreeg de winnaar een gratis raft ter waarde van 90 dollar. Ik kreeg een gratis biertje. Maar het was een gezellige avond.

1 dec: Vandaag ben ik vroeg opgestaan samen met een Duitse die op zelfde kamer sliep. We wouden vandaag naar Wai-O-Tamu gaan. Dit is een groot vulkanisch gebied tussen Rotorua en taupo. We hebben gelift en na een minuut hadden we een lift. We hebben een geiser gezien die geactiveerd werd met zout. In het park waren veel waterplassen in verschillende kleuren waar het water kookte en veel stoom te zien was. De rest van de dag hebben we nog een wandeling gedaan rond Rotorua. Waar ook een paar kleine parken met kokend water te zien waren. Toch raar om te zien al dat kokend water in een normaal park. Savonds was er een tafelvoetbal toernooi. Ik was samen met de baas van het hostel ingedeeld. We begonnen goed maar uiteindelijk toch ook een paar keer verloren.

2 dec: Voor vandaag heb ik een tour naar de Hobbiton movie set geboekt. Was erg mooi om te zien. Het was echt een heel dorp en veel groter dan verwacht. Uiteindelijk een gratis biertje gekregen in The Green Dragon die pas voor de 2e dag open was!

3 dec: Vandaag heb ik een wandeling gemaakt naar het zorbing. Hier ga je met een grote bal van een heuvel af. Ik heb vandaag alleen gekeken en geïnformeerd naar de prijzen. Daarna weer terug gelopen. Ongeveer 25km gelopen vandaag.

4 dec: vandaag beetje relax dag. In de middag film gekeken in het hostel. Dark knight rises. En Savonds zijn we naar de bioscoop gegaan om Skyfal te gaan kijken.

5 dec: Door wat slechter weer, weer een relax dag vandaag. Beetje gepooled en geinternet en mijn verhaal weer bijgewerkt. Vanavond gaat iedereen eten maken uit zijn eigen land voor de anderen. Ik ga voor wentelteefjes want zijn makkelijk klaar te maken en niet te duur.


Het is trouwens vrij lastig om fotos te uploaden naar deze site. Het duurt heel lang en blijft vaak hangen waardoor ik vaak weer helemaal op nieuw moet beginnen. Op Facebook heb ik meer fotos staan omdat dat een stuk beter gaat.

  • 05 December 2012 - 09:03

    Marijke Veroeven:

    Ha jongen,
    We hebben elkaar gisteren al uitgebreid gesproken, maar je verhalen blijven boeien.
    (Zelfs ik zou het reizen leuk gaan vinden)
    Wat een belevenis wat jij daar allemaal ziet en doet.
    Ik ken je daar helemaal niet van terug!
    Geniet ervan, maar dat doe je ook, en let goed op jezelf.
    Liefs Marijke xxx

  • 05 December 2012 - 23:07

    Ine:

    Ha die Bram,
    We kijken uit naar je verhalen. Wat een belevenis.
    Ik zou t ook wel mee willen maken. Nog veel plezier, Ine en Rene

  • 06 December 2012 - 19:14

    G. Van Rijt:

    Hoi Bram,
    Wat een geweldige reis heb jij, Het is leuk al je verhalen te lezen.En je doet nogal wat nieuwe vrienden op.hardstikke fijn.I(k word een beetje jaloers op jou.Jij daar lekker in de zon en wij hier al in de sneeuw.
    Bram geniet er nog maar een tijdje van.Groeten Ger.

  • 07 December 2012 - 12:31

    Peter:

    Wit vandaag, nederland weer ontregeld. heel anders dan bij jou.
    Ik een bal naar beneden, gat dt nog hard.
    Zal je wel heel dol in worden denk ik

  • 09 December 2012 - 11:06

    Arthur En Angelique:

    Door jouw verhalen, krijgen wij ook zin in een wereldreis. Wie weet doen we dat ooit nog eens. Geniet van alles wat je ziet meemaakt! Een fantastische ervaring!
    De buurtjes

  • 12 December 2012 - 19:54

    Bart Van Herpen En Marly Haazen:

    Ha die Bram, alles goed, geweldig wat je allemaal meemaakt. Ik zie je nog in de trein van eindhoven naar helmond staan! En wij maar werken en bram maar in nieuw-zeeland! Was ik daar ook maar, haha! Maak er iets moois van, dit ga je nooit maar dan ook nooit meer vergeten. En leuk toch, al die mensen van over de hele wereld die je tegenkomt onderweg? Ik kan het me nog heel goed voorstellen, van de tijd in Ausie-land!
    Geniet met volle teugen en denk vooral NIET aan ons! haha!

    Groetjes Bart en Marly uit ...Hellmond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Bram

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 13932

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 Augustus 2013

Backpacken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: