Ahipara, Thames - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Ahipara, Thames - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Ahipara, Thames

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

24 November 2012 | Nieuw Zeeland, Thames

Het heeft even geduurd voor deze update. Internet is er niet heel veeln of kost veel geld. Maar nu zit ik even bij de mac voor gratis internet. Dit is wat ik de laatste dagen heb gedaan:


11 nov: Saskia en ik hebben vandaag de hele middag een kayak gehuurd. We zijn naar Russel gekayaked en daar nog iets verder gegaan. Na een paar uur zijn we weer terug gekomen. Savonds hebben we een poging gedaan om de watervallen in de buurt te bekijken. maar die hebben we nooit gevonden.

12 nov: Marte wordt vandaag opgehaald om in de buurt te gaan werken op een boerderij voor een tijdje. Dus alleen Saskia en ik zijn nog over van de groep. Deze dag was het slecht weer en hebben we niks bijzonders gedaan. Alleen een planning voor komende dagen gemaakt.

13 nov: Vandaag ben ik alleen een wandelroute gaan lopen. De route ging de berg bij Paihia op naar een mooi uitzichtspunt over de bay of Islands. De rest van de dag is het wat slechter weer geworden en hebben we niet meer veel gedaan.

14 nov: De dag van de zonsverduistering (90%) en mijn cruise door de bay of Islands. Niemand hier wist van de zonsverduistering af en er waren dus ook geen brilletjes te vinden. Uiteindelijk werd het ook maar heel even wat donkerder maar niet zoveel. Ik had wel meer verwacht met 90 % maar schijnbaar zijn dus alleen de totale verduisteringen de moeite waard. De cruise was ook heel vet. We zochten naar dolfijnen maar die waren nergens te vinden. Na een tijd hebben we wel orcas gevonden wat nog veel unieker is! Heel mooi om te zien. Helaas konden we niet door de hole in the rock door teveel wind maar we zijn wel heel dichtbij geweest.

15 nov: Deze dag zijn Saskia en ik gaan liften richting Ahipara. Deze keer dachten we dat het moeilijker zou zijn omdat er 2 wegen naar toe gingen. Maar achteraf is ook deze lift zonder problemen gegaan en waren we voor 12 uur in ahipara. Het was slecht weer vandaag dus niet heel veel gedaan. Savonds hebben we met een hele groep samen gitaar gespeeld. Inclusief jungle book song in 5 verschillende talen. Was heel gezellig.

16 nov: Vandaag hebben we een tour naar Cape Reinga. Het begon wat saai in de bus maar de chauffeur begon wat maori liedjes te zingen wat wel grappig was. Na een paar uur waren we aangekomen bij Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland waar de grote oceaan en de Tasman zee tegen elkaar aan botsen. Heel mooi om te zien. Op de terugweg zijn we langs zandduinen gegaan die veel hoger zijn dan in Nederland. Hier zijn we vanaf gegaan met sandboards. Ook erg vet om te doen. Daarna zijn we via de 99 miles beach teruggegaan waar we ook af en toe gewoon de zee inreden met de bus. Savonds is Jorick langs gekomen die ook voor 1 nacht in Ahipara was. Weer de hele avond gezellig gitaar gespeeld.

17 nov: Deze dag was het ook weer slecht weer. Maar Saskia en ik hadden geen zin om hele dag niks te doen. Dus we zijn de berg gaan beklimmen die achter het hostel ligt. Toen we na een uur boven aan kwamen stonden er 2 stoelen op de top. Hier hebben we even gezeten en zijn toen weer terug gegaan. De rest van de dag werd het heel slecht weer dus niks bijzonders meer gedaan.

18 nov: Mooi weer vandaag dus tijd om eens te gaan surfen. Was maar $20 voor een dag of $40 voor een week. Het is lastiger dan het eruit ziet maar ik heb 1x voor Ong 3 sec gestaan. Dus niet slecht voor de eerste keer.

19 nov: het was weer wat minder weer. Aan het einde van de middag wouden er een aantal de berg gaan beklimmen (wat ik eerder die week gedaan had) en ben ik nog een keer mee gegaan. Savonds beetje optijd naar bed want dedag erna er weer vroeg uit om te gaan liften.

20 nov: om 6:15 uur eruit gegaan om de enigste bus die dag naar kaitaia te pakken om 7:15 uur. we zijn met zijn 4en gegaan. Saskia, Swantje, Sine en ik. In Kaitaia zijn we opgesplitst. Saskia en Swantje. En ik met Sine. De anderen hadden na 5 min al een lift direct naar whangarei. Maar bij ons wilde er maar niemand stoppen. Na een uur waren we 3 liften verder en hadden we pas 7 km afgelegd. Er kwame heel erg weinig autos langs highway 1. Dus ik dacht misschien kunnen we teruggaan en via de oostkust proberen waar meer toerisme is. Maar na een uur toen we daar aankwamen was daar nog minder verkeer. Na 3 uur en 6 liften waren we weer op het startpunt waar we 3 uur geleden begonnen waren. Uiteindelijk zijn we na in totaal 7.5 uur en 9 liften ook aangekomen in Whangarei. We zouden hier voor 1 nacht weer langs gaan om Jorick, Ally, Tim en Joey weer te zien. Toen we er aankwamen was ook Jacob (een deen) er van het vorige hostel. Wij zouden bier mee nemen en dan zou de rest in het hostel diner maken. stamp van aardappels, champions, uien en worst. Het smaakte heel goed en was heel gezellig in de avond.

21 nov: Ik had nummer gekregen van de lift van gister en ik wist dat hij naar auckland zou gaan vandaag. Dus ik heb hem gebeld en het was geen probleem om mee te liften naar auckland. Was wel pas in de middag. Die dag verder niet meer veel gedaan.

22 nov: Swantje en ik probeerde deze dag naar coromandel te liften. Door iemand die Swantje kon zijn we aan de zuidkant van auckland afgezet. Na 2 uur nog steeds geen lift. Het was al 13 uur dus hebben we besloten om terug naar Auckland te gaan. Hier hebben we een bus naar Thames geregeld voor in de middag voor 15 dollar. Savonds gezellig buiten gezeten met een franse, zwidse, Swantje en ik.

23 nov: in de buurt is de berg de Pinnacles. Ong 800 meter hoog. We zijn samen met 2 andere Zwitsers deze berg gaan beklimmen. Hele mooie tocht. Tot nu toe het vetste wat ik gedaan heb. Bijna aan de top bij de Pinnacles hut (waar je ook kan ovenachten) kwamen we sine tegen, het meisje waarmee ik 2 dagen terug nog mee gelift had. Was echt heel toevallig. Uiteindelijk verder naar de top geklommen. En op het einde was het echt rotsen op klimmen. Heel mooi uitzicht op 800 meter hoogte. Je kon de oceaan zien. Uiteindelijk weer helemaal teruggelopen. In totaal was het iets van 16 km en heeft 5 uur geduurd.

24 nov: vandaag beetje relax dag. De was gedaan en planning gemaakt voor komende 2 dagen. ook een beetje administratie gedaan om te kijken hoeveel geld ik nu heb uitgegeven. Savonds een film in het hostel gekeken.

25 nov: Vandaag om 14:40 uur vertrekt mijn bus naar Hahei. Ik heb laatste tijd niet heel veel internet gehad. En nog steeds niet. Als ik dat weer heb ga ik weer eens proberen wat fotos te uploaden, wat de vorige keer niet zo goed ging.

  • 25 November 2012 - 00:17

    Marijke Verhoeven:

    Ha jongen,
    Eindelijk weer eens een berichtje, lastig dat je zo weinig internet hebt.
    Wel leuk als je weer zo'n berichtje leest.
    Hier gaat ook alles goed, alhoewel we je wel missen.
    We zijn nu veel met zijn tweeën, en dat is ook weer wennen.
    Het weer wordt nu steeds kouder hier, en de bomen zijn al practisch helemaal kaal.
    Jij staat er beter voor!
    Heb jij nog de bladmuziek van de Nas kunnen halen?
    Fijn hè dat Peter weer een goede uitslag had in het ziekenhuis, is toch elke keer weer super spannend.
    Hij hoeft pas volgend jaar november weer terug te komen.
    Geniet er nog van, en we kijken weer uit naar je volgende verslagje.
    Xxx Marijke

  • 25 November 2012 - 00:22

    Peter:

    Dag manneke, geweldig zo'n avontuur.
    Wel fijn dat we op deze manier op de hoogte kunnen blijven, was wel weer benieuwd hoe het jou zou vergaan. we skypen wel weer een keertje.
    Hier is alles goed, je maakt wel veel nieuwe contacten op deze manier.
    Via jou updates in Facebook zien ook nog wel eens een foto van jou verschijnen via je nieuwe
    vrienden.
    nog veel plezier. peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Thames

Bram

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 13928

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 Augustus 2013

Backpacken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: