Darwin, Kakadu, Bali, Gili T - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Darwin, Kakadu, Bali, Gili T - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Darwin, Kakadu, Bali, Gili T

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

20 Oktober 2013 | Indonesië, Kuta

Mijn laatste blog alweer. 23 september vertrok ik om 5 uur sochtends met de bus richting Darwin. ongeveer 1500 km in 2 dagen. Ik had dezelfde gids als tijdens de rock tour. We hadden een leuke groep en onderweg zijn we gestopt op een paar plekken. Een paar mooie plekken om te zwemmen en de devil's marbles, een paar rotsen in het midden van de woestijn! De nacht hebben we doorgebracht in Daily waters. Een klein plaatsje met een speciaal cafe. In het cafe hingen allemaal verzamelingen: hoeden, ondergoed, slippers, klompen enz. 24 september kwamen we aan in Darwin waar we in de avond een after party hebben gehad.

25 en 26 september heb ik aa niet het zwembad gelegen in het hostel. Het is erg warm en vochtig in Darwin. Je shirt wordt nat van het zweed terwijl je niks doet. Niet echt fijn. Ook heb ik samen met Adam (die ik van de bustour van alice naar een Darwin heb leren kennen) een 3 daagse tour naar Litchfield en Kakadu geboekt.

27 september werden we vroeg opgehaald en zijn we richting Litchfield gereden. Eerste waar we gestopt zijn was bij de florence falls. Hier was een klein meer met 2 watervallen waar we gezwommen hebben. Hierna zijn we doorgereden naar de Wangi falls waar een ander meer was met opnieuw een waterval. In de middag zijn we richting Kakadu nationaal park gereden. Hier zijn we met een boot 2 uur het water opgegaan om krokodillen, vogels en andere dieren te bekijken. Na de boot zijn we verder gereden naar de camping waar we kangaroe en buffel hebben gegeten. In de avond hebben we nog een korte wandeling gemaakt om dieren in het donker te bekijken. We sliepen in mooie hutjes op de camping.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken richting twin falls. Hier moesten we een klein stukje met de boot en erna nog een korte wandeling om bij de waterval te komen. Er kwam niet veel water naar beneden want het was droogseizoen. Maar de omgeving was nog steeds heel mooi om te zien! Het was helaas niet toegestaan om te zwemmen door alle krokodillen dus het was erg warm. Hierna zijn we doorgereden naar de Jim Jim falls. Hele mooie omgeving opnieuw met hoge rotsen en water om in te zwemmen. Onze gids had 4 man uit de groep gekozen voor een verassing. Er was ergens in de rotsen een grot verstopt. We moesten door hele smalle doorgangen om erin te komen. Was erg leuk. Uiteindelijk konden we aan de andere kant er gewoon uit lopen. Daarna hebben we een tijd gezwommen in het water. Tijdens het regenseizoen is hier een grote waterval maar nu was er niks te zien. Hierna zijn we naar een (andere) camping in Kakadu gegaan.

29 september vertrokken we weer vroeg. We zijn naar de Maguk (Barramundi Gorge) gereden. Na een korte wandeling kwamen we bij de mooieste plek die ik in Australië heb gezien. We konden er zwemmen en onder rotsen door zwemmen. Er was een kleine waterval en was echt heel mooi om daar te zwemmen! savonds kwamen we weer terug in Darwin waar we weer een after party hadden met de groep.

30 september heb ik zowat de hele dag aan het zwembad in het hostel gelegen. In de avond ben ik een keer vroeg naar bed gegaan. 1 oktober hadden Adam en ik een jumping crocodile toer geboekt. Het begon in de middag. Eerst moesten we een uur naar de rivier rijden, waar we uiteindelijk een uur op het water zijn geweest met de boot. In de rivier waren overal krokodillen te zien. Boven op de boot werd er met een vishengel vlees boven het water gehouden. De krokodil kwam er altijd langzaam op af en dan sprong hij uit het water om het vlees te pakken. Was erg vet om te zien hoever de krokodillen uit het water springen!

1, 2 en 3 oktober heb ik weer aan het zwembad gelegen. In de avonden ben ik meestal uitgegaan. 3 oktober vertrok in de avond mijn vlucht naar Bali! De vlucht had een beetje vertraging door een zware onweersbui boven het vliegveld. Na een vlucht van zo'n 3 uur kwam ik 21 uur lokale tijd aan in Bali. Ik had al een shuttle geboekt die mij op zou halen en naar het hostel zou brengen. Toen ik aankwam stonden er zo'n 100+ mensen met naambordjes om iemand op te halen. Na 3 minuten zoeken hoorde ik iemand mijn naam roepen. Hij herkende me gelukkig aan mijn backpack want anders had ik waarschijnlijk nog een uur langer moeten zoeken!

De cultuur is meteen heel anders in Bali. Niet meer de westerse cultuur maar de Aziatische. Het verkeer ziet er heel chaotisch uit in het begin en er zijn heeel veel scooters en motors. Mensen halen links en rechts in en iedereen is aan het bumperkleven. Na een rit van zo'n 30 minuten kwam ik aan in het hostel. Hier werd ik meteen heel goed ontvangen en er waren een hoop leuke mensen. Ze vroegen meteen of ik mee uitkwam later die avond. Ik was erg moe maar ben toch maar meegegaan om iedereen te leren kennen. Ik ben met iemand achterop de motor meegegaan naar het centrum van Kuta. Het is erg druk met een hoop toeristen. Aan het eind van de avond ben ik met een taxi teruggegaan naar het hostel waar ik veels teveel voor heb betaald (ik had nog geen idee wat een normale prijs voor taxi was).

4 oktober ben ik in de middag met een hoop mensen uit het hostel naar het strand gegaan en gesurft. In de avond weer uitgegaan in Kuta. De volgende dag heb ik een dagtour vanuit het hostel gedaan naar 2 tempels rond Kuta. In 1 van de tempels hebben we de Kecap fire dance gezien. 6 Oktober was weer een dag op het strand.

7 oktober ben ik samen met 2 Amerikanen en 1 Canadees naar Ubud gegaan. Kyle en ik sliepen in een gasthuis. Elk gasthuis in Ubud heeft zijn eigen tempel. we hebben een wandeling rond Ubud gemaakt en al een aantal rijstvelden gezien. De dag erna zijn we met zijn 4en naar de Monkey temple gegaan. Hier liepen overal apen rond. Daarna hebben we nog een andere wandeling gedaan waar we weer een hoop rijstvelden hebben gezien!

Op 8 oktober hebben we scooters gehuurd voor 2 dagen. Koste namelijk maar 40000 per dag (~€2.80). De eerste dag zijn we naar Debau Beratan gereden. Hier was een tempel aan het water. Het verkeer rond Ubud was vrij druk dus het duurde best lang om met zijn 4en rond te rijden. Rond 16:00 uur waren we terug en Jolijn wou heel graag dat ik voor haar een Buddha to Buddha armband zou kopen. Ik had soort van een andres in de middle of nowhere. Ik had besloten om daar nog snel heen te rijden. Op de plek dat google maps aangaf met het adres was niks te vinden. Ik heb een aantal mensen gevraagd en iedereen stuurde me een andere kant op. Na een hele tijd kwam er iemand langs me rijden en vroeg wat ik zocht. Ik zei Buddha to Buddha factory en voor 20000 zou hij mij de weg wijzen. Ik volgde hem met de motor en we reden helemaal de andere kant op van het adres door hele kleine straten maar na zo'n 15 min rijden stopte we ergens. Ik moest mijn scooter parkeren in een kleine garage ergens en tevoet gingen we verder. Na 3 min lopen langs allemaal kleine huisjes was er een wat groter gebouw. In dit gebouw was inderdaad een etalage met allemaal sieraden. Ik was net op tijd want het was 18:15 uur en het was eigenlijk al gesloten maar als ze geld kunnen verdienen laten ze je graag binnen. Het was heel raar om zo'n dure winkel innde middle of nowhere te vinden. Ik vroeg naar het type armband wat Jolijn wilde hebben. Helaas hadden ze niet hetzelfde type maar een grotere variant. Toch maar besloten om het te kopen in de hoop dat deze ook goed is voor Jolijn. Ik heb alles zo snel mogelijk gedaan want ik vertrouwde de man die mij de weg had gewezen niet helemaal. De man was namelijk ergens buiten waar ik hem niet kon zien en ik dacht dat ie mosschien mijn scooter wou jatten. Uiteindelijk was dat niet het geval. Hij stond te wachten bij de scooters en heeft mij de weg terug naar de hoofdweg gewezen waar ik hem uiteindelijk betaald heb.

9 oktober ben ik allen met de scooter op pad gegaan. Ik ben vanuit Ubud naar het noorden gereden richting de vulkanen. Onderweg kwam er nog een man die zei dat er verderop politie was rond dit tijdstip dus vroeg of ik mee koffie ging drinken ergens. Het was een hele sterke koffie en niet te drinken. Op de bodum was het zo dik dat je het met een lepel moest opeten. Heel dit koffie verhaal was een truc om mij een tour te laten boeken voor een wandeling op de vulkaan. Hij was namelijk een gids en probeerde wat geld te verdienen. Dit wou ik niet doen want het was bewolkt en je zou toch niks kunnen zien. Na heel veel prijsverlagingen waar ik nog steeds nee op zei was ie niet echt blij. Ik ben uiteindelijk alleen verder gereden. Bij de eerste vulkaan ben ik naar het oosten gereden richting de 2e vulkaan. Hij was niet echt te zien door de wolken... ik ben daarna helemaal naar het zuiden naar Klungkung gereden. Vanuit hier heb ik nog een heel stuk naar het oosten gereden langs de kust. Na een tijd ben ik omgedraaid om uiteindelijk weer terug te rijden naar Ubud.

10 oktober zijn we met zijn 4en vroeg vertrokken richting de gili islands. Eerst hadden we een taxi genomen en daarna met de langzame ferry naar Lombok gegaan. Dit duurde zo'n 6 uur.. Het was rond 17 uur toen we aankwamen in Lombok. De boot richting gili t vertrok vanaf de andere kant van het eiland en rond 18 uur zou de laatste boot vertrekken. We zeiden tegen de taxi om zo snel mogelijk te gaan. Normaal rijd iedereen al als een gek hier maar deze taxi rit was nog veel erger. We reden meer op de rechterbaan dan de linkse en gewoon auto's inhalen terwijl er een auto tegemoet komt en dus met 3 auto's langs elkaar reden op een smalle weg! Uiteindelijk hebben weer er iets meer dan een uur over gedaan en de boot was al vertrokken. Er waren nog meer mensen daar die naar gili t wilden gaan. we konden nog met een andere boot mee. Het was een kleine boot waar zo'n 30 mensen ingepropt werden met open zijkanten. Het water was vrij wild en we schomelden echt heel hard heen en weer. Na een half uur toch veilig aangekomen op Gili Trawangan. Je ziet meteen dat het een party eiland is met overal cafes. Auto's of scooters zijn niet toegestaan hier dus zijn er overal paarden.

11 oktober zijn we naar het strand gegaan, mooi helder water en overal kan je snorkelen of duiken. In de avond zijn we uitgegaan. De volgende dag niks bijzonders gedaan. Ik heb zowat de hele dag in een hangmat gelegen. Savonds hebben we een film gekeken. 13 oktober zijn we weer terug gegaan naar Bali. Shayne en Marissa zijn terug naar Ubud gegaan en Kyle en ik zijn terug naar Granny's hostel in Kuta gegaan. We hebben opnieuw de langzame boot genomen.

In kuta ben ik elke dag naar het strand gegaan en savonds in het hostel gezeten of uitgegaan. Verder heb ik niet veel bijzonders gedaan hier.

Morgen middag vertrek ik hier voor een reis van 25 uur terug naar Nederland. Eerst naar Hongkong dan naar Londen en dan vlieg ik dinsdagmorgen naar Amsterdam!

  • 20 Oktober 2013 - 13:31

    Peter:

    Weer een schitterend verhaal. Maar goed dat Marijke het niet wist van die boot, ze zou er slecht van geslapen hebben.
    Je slaapkamer is weer in orde en we wachten vol ongeduld op je thuiskomst.
    Ook aan alle leuke dingen komt een einde.
    Nog een goede reis en tot dinsdag

  • 20 Oktober 2013 - 19:08

    Marijke Verhoeven:

    Ha jongen,

    Weer een mooi verhaal, veel heb je mij al via Skype verteld, maar ik vind het ook weer leuk om dit zo te lezen.
    Voor ons weer fijn dat je naar huis komt, je bedje is al weer gespreid!
    ik wens jou een goede terugreis, en tot dinsdag.

    Groetjes Marijke xxx

  • 20 Oktober 2013 - 19:38

    Teun En Ivon:

    We wensen je alvast een hele goede terugreis Bram!
    Waarschijnlijk tot binnenkort!

  • 21 Oktober 2013 - 19:21

    Leon Verhoeven:

    Ha Bram, wat een geweldige verhalen weer! Goede reis terug morgen! Groet, Leon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Bram

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2127
Totaal aantal bezoekers 13906

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 Augustus 2013

Backpacken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: