Cairns, Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Cairns, Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Cairns, Alice Springs

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

22 September 2013 | Australië, Alice Springs

mijn laatste blog eindigde in Townsville. 2 september heb ik vanaf Townsville de ferry naar Magnetic island genomen. Mijn hostel was erg mooi op het strand met elke dorm een eigen huisje. Zag er meer uit als een holiday park. In de middag heb ik een korte wandeling naar Picniv bay gemaakt. Hier was ook een mooi uitkijkpunt! Het was over 30 graden en niet echt ideaal om te wandelen. In de avond waren er 2 kiwis in mijn kamer waar ik in de avond wat mee heb gedronken. De volgende dag heb ik een lange wandeling gemaakt. Om 10 uur sochtends vertrok ik richting "The Forts" dit was zoon uur lopen vanaf mijn hostel. Bij the fords is de meest populaire wandeling van het eiland omdat je koalas in het wild kunt zien. Ze waren lastig te vinden maar na een tijdje zag ik er een in de boom. Ik ben wat andere mensen gevolgd door de bosjes om dichterbij te komen en daar vonden we nog een koala op de grond! Als ik wou kon ik de koala aanraken wat ik toch maar niet gedaan heb. Iets later ontmoette ik 2 Duitse meiden waarmee ik verder ben gelopen. Na de forts zijn we door gelopen naar een aantal stranden. Dit was nog eens 2-3 uur lopen. Uiteindelijk was het rond 16 uur en hebben we de bus van horseshoe bay naar het hostel genomen! Hier heb ik gegeten en daarna ben ik met de ferry terug naar Townsville gegaan.

4 september heb ik in de ochtend de bus van Townsville naar Mission Beach genomen. Een mooi hostel om te relaxen. Toen ik aankwam vertrok er 5 min later een groep om een korte bush walk te doen. Dit was niet heel bijzonder. In de avond beetje pool gespeeld en tafeltennis. De volgende dag had ik een dag raften geboekt op de Tully river. In de ochtend werd ik opgehaald. Het was een wat regenachtige dag maar nat werden we zoiezo. Ik zat in een boot met 5 aziaten en een leuke gids! Er waren een hoop leuke versnellingen. Een paar andere boten zijn omgeslagen. Wij zijn heel de rit goed gegaan. Halverwege hadden we nog een kleine bbq met broodje hamburger of worst. Vlak voor het einde was het nog tijd voor een cliff jump van zo'n 4.5 meter hoog. Tijdens de rit hebben we ook nog een 3 meter lange python slang langs de rivier gezien! In totaal zijn we ongeveer 5 uur op het water geweest! Was weer een leuke dag.

6 september ben ik in de middag met de bus verder gegaan naar Cairns! Hier kwam ik tegen de avond aan en heb verder niks bijzonders gedaan. 7 september had ik een tour naar Cape Tribulation. Dit is een regenwoud dat tegen het strand aanligt. We hadden een korte boot trip over de Daintree rivier. Hier heb ik 1 grote krokodil en een baby krokodil in het wild gezien! Na de boot zijn we doorgereden voor een uur durende wandeling door het regenwoud. Na deze wandeling ben ik naar mijn hostel gebracht in Cape trib. Een mooi hostel met allemaal kleine huisjes voor de kamers. Ook waren er overal grote spinnen te vinden! Zoon 15 tot 20 cm groot!! In de middag heb ik een wandeling naar het strand gemaakt en naar cape tribulation.

8 september heb ik een keer uitgeslapen en heb ik samen met een Duitse jongen een wandeling naar een waterstroom gemaakt. Dit was iets minder dan 2 uur lopen. Hier kwamen we nog een andere Duitse meid tegen die in hetzelfde hostel zat. We gingen dus met zijn 3en terug en na 5 min kwam er een auto langs en vroeg of we een lift wilden. Dit scheelde dus 2 uur lopen. In de avond heb ik wat gedronken in de bar van het hostel. De volgende dag werd ik in de middag weer opgehaald om verder te gaan met de tour. We zijn langs een cultureel centrum gegaan waar een aboriginal kort iets over de natuur vertelde. Hier hebben we nog een korte wandeling gedaan langs een rivier. Hierna zijn we weer terug naar Cairns gereden. In de avond heb ik samen met 2 Duitsers wat gegeten. Daarna zijn we naar de bar gegaan waar ik met Tom en Fabian af had gesproken. Hun heb ik leren kennen tijdens Frazer island en Whitsundays. Die avond werd er een spel gespeeld in de bar. Deal or no deal. Ik was een van de 16 winnaars en mocht meespelen. Helaas niet de hoofdrol maar ik mocht raden wat ik onder mijn schaal had. Ik had goed gegokt en hiermee $10 gewonnen. Ik heb het die avond niet te laat gemaakt want de volgende dag werd ik weer vroeg opgehaald!

10 september had ik een snorkel tour geboekt in de Great Barrier reef! Ik moest om 8 uur sochtends al naar de boot. De boot had aan de voorkant 2 soort van grote hangmatten. Hier heb ik een hele tijd gelegen want het was een paar uur varen naar de reef. We zijn naar 2 verschillende plekken gegaan om te snorkelen. Beide waren erg mooi met een hoop gekleurde vissen en schildpadden van een meter groot! In totaal bijna 3 uur gesnorkeld. Daarna zijn we weer met de boot terug naar Cairns gegaan. Die avond had ik eerst met iemand afgesproken die ik in Cape tribulation had leren kennen. Daarna had ik weer afgesproken met Tom en Fabian. Toen ik op het terras aankwam zaten er nog iets van 4 mensen die ik al eerder had leren kennen! We zijn met zijn allen uitgegaan die nacht. De volgende dag had ik niks gepland en heb ik ook niet veel gedaan. Alleen mijn tas ingepakt en bij de lagoon gelegen.

12 september had ik om 7:30 uur een shuttle naar het vliegveld, waar ik een paar uur later naar Alice Springs in het midden van de woestijn vloog. Vanuit het vliegtuig zag ik al dat het steeds droger werd. steeda meer zand. In Alice Springs was het erg warm. Waarschijnlijk zo'n 38 graden. En erg veel vliegen! Ik had een gratis shuttle naar mijn hostel waar ik verder niks meer heb gedaan. In de avond wat gedronken in de bar van het hostel.

13 september heb ik overdag ook niks bijzonders gedaan. In de avond had ik 3 duitsers leren kennen die zeiden dat er een muziek festival in het centrum was. Daar zijn we naar toe gegaan maar het bleek geen muziek festival te zijn maar een dans festival. Dit hebben we bekeken en erna zijn we naar een bar in Alice Springs gegaan. De dag erna heb ik een combo tour geboekt. 3 dagen naar de bekende rotsen hier en een 2 daagse bus trip naar Darwin!

15 september moest ik om 5:45 uur klaar staan voor de tour. De eerste dag reden we naar Uluru, de bekendste rots hier. Het was nog ongeveer 450 km rijden. In de middag zijn we naar een cultureel centrum geweest met informatie over Uluru en de aboriginals! Daarna hebben we een wandeling rond Uluru gemaakt. Daarna zijn we naar een uitkijkpunt gegaan voor de zonsondergang met champagne. Na de zonsondergang zijn we naar de camping gegaan waar we een kampvuur hebben gemaakt. Hier hebben we wraps gegeten en paar biertjes gedronken. We sliepen met onze slaapzakken in swags. Je kon dus vanuit je bed de sterren bekijken. Snachts werd het erg koud, ik gok zoon 5 graden.

De tweede dag moesten we weer om 5:45 uur opstaan. Het was nog erg koud. Na het ontbijt zijn we weer naar een uitkijkpunt gereden voor de zonsopgang. Na de zonsopgang zijn we verder gereden naar Kata Tjuka. Hier hebben we een 3 uur durende wandeling gemaakt! Tijdens de wandeling ook nog kangaroos gezien! Na de wandeling en lunch zijn we naar Kings Canyon gereden. Dit was weer een lange rit van een paar uur. Hier hebben we Savonds kameel en kangaroe gegeten. Na het eten weer kampvuur en bier om uiteindelijk weer te slapen in onze swags.

De laatste dag moesten we weer om 6 uur opstaan. Na het ontbijt zijn we naar de Kings Canyon gereden waar we 4 uur gewandeld hebben. Hele mooie rotsen met mooie uitzicht punten! Na de wandeling was het weer tijd om terug naar Alice Springs te rijden. In de bus nog een quiz gespeeld die uiteindelijk eindigde in een gelijkspel. Die avond zouden we allemaal naar ons hostel komen om te eten en wat te drinken.

Dinsdag 18 september tot en met nu heb ik vrij weinig gedaan. Vooral relaxen in het hostel en wat lezen. 1 dag heb ik nog een korte wandeling gemaakt hier. Morgen 23 september heb ik een 2 daagse bus naar Darwin waar we stoppen op wat plaatsen tussendoor! In Darwin wil ik nog een tour doen naar de nationale parken daar en dan vlieg ik 3 oktober naar Bali. 21 oktober vlieg ik weer naar huis waar ik de 22e aankom!

  • 22 September 2013 - 08:28

    Ivon En Teun:

    Weer een mooi verslag Bram!
    Ongelooflijk hoeveel je allemaal al gedaan hebt!
    Geniet nog van je laatste maand!

  • 22 September 2013 - 12:07

    Marijke Verhoeven:

    Hoi jongen,

    Weer een mooi verhaal.
    Zal wel een van je laatste verhalen zijn vanuit Australië.
    Nu gaat de tijd ineens heel snel, precies over een maand ben je weer thuis.
    Maar ik kijk er wel erg naar uit, zal blij zijn als ik je weer zie, en kan omhelsen!
    Geniet er nog lekker van de komende maand, en tot hoors.
    Liefs Marijke

  • 22 September 2013 - 21:33

    Ine En Rene:

    Hallo Bram,
    Je hebt t maar mooi voor elkaar. Wat een verhalen!
    We genieten ervan. Nog bedankt voor je kaart!
    Tot volgende maand in Helmond.

    Groeten van Ine en Rene

  • 28 September 2013 - 13:36

    Ger Van Rijt:

    Hallo Bram, Allereerst nog bedankt voor je kaart.Jongen wat heb jij wat afgelopen, maar ook veel gezien.Volgende week al weer naar Bali en dan zit het er zo weer op, Ikwens je nog hele fijne weken toe en een goede vlucht naar Bali. tot zi ens in Helmond,Heel veel groeten Ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Bram

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 13902

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 31 Augustus 2013

Backpacken Nieuw Zeeland

Landen bezocht: