Auckland en whangarei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu Auckland en whangarei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Bram Verhoeven - WaarBenJij.nu

Auckland en whangarei

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

10 November 2012 | Nieuw Zeeland, Whangarei

3 nov 2012
Vandaag met Marte en jorick naar mount eden gelopen. Ong 1.5 uur geduurd. Dit is een grote krater in auckland en vanaf hier mooi uitzicht over de stad. Toen we even boven waren is het gaan regenen. Even gescholen en weer verder rond gekeken. Saskia was er ook en zou met ons mee terug gaan. We besloten om terug proberen te liften. Bij de eerste auto die langs kwam stopte meteen. Er zat een hele aardige moeder en zoon in de auto die ons wel mee wouden nemen. Het was heel gezellig en hebben ons voor ons hostel afgezet. Savonds zijn Marte en ik weer terug naar onze kamer gegaan waar nu 2 nieuwe Zweedse meisjes bij zitten.

4nov: Deze dag moesten we voor 10 uur uitchecken en zijn we naar een hostel om de hoek gegaan (kozy kiwie) wat veel kleiner en gezeliger is. De hele vriendelijke eigenaar heeft Marte en mij bij jorick en Saskia op de kamer geplaatst. Een 6 persoonskamer maar betaald voor een 10 persoons. Ook zei die dat hij onze kamer bezet hield voor alleen ons. Dus een eigen kamer voor ons 4. De middag zijn we via de kust richting mission bay gelopen. Ong 3 uur lopen met tussenstops. Ook hier hebben we weer teruggelift. Binnen 2 minuten was er een aardige vrouw die ons aan queenstreet afzette. De avond heb ik even geslapen en we dachten dat er om 0 uur vuurwetk zou zijn maar er was dus niks. Waarschijnlijk morgen dan.

5 nov: sochtends naar IEP geweest voor gratis internet en even gescyped. Smiddags stukje naar harbour bridge gelopen en een vismarkt bezocht. Ook hebben we vandaag weer inkopen gedaan in de supermarkt voor ons avond eten. We hebben voor ons 4en avondeten, ontbijt en lunch in totaal maar $20 betaald. Dus dat is $5 pp. Als het zo doorgaat hou ik nog een hoop geld over. Savonds zijn we naar de globe bar geweest. Was niet heel druk maar we hebben het gezellig gemaakt met 3 Engelsen.

6 nov: Deze dag niet veel gedaan. Beetje geinternet en aan de haven gelegen in het zonnetje. De avond even gekaart en vroeg naar bed gegaan.

7 nov: Vandaag zouden we een lift race houden naar whangarei. Marte en ik tegen Jorick en Saskia. We hebben eerst de bus genomen naar de andere kant van de harbour bridge. Daarna zijn we opgesplitst. Na 5 min Ong hadden we een lift gevonden. Een meneer die eigenlijk naar centrum moest maar hij heeft ons aan de rand van Auckland afgezet. Vanuit hier hadden we vrij snel een nieuwe lift die ons weer wat verder bracht. De 3e lift bracht ons naar Wellsford. Onze laatste lift was met een vrouw in een vuurwerk busje. uiteindelijk ook nog een paar dozen sterretjes gekregen. We hebben met ongeveer 5 minuten verschil gewonnen. Iets meer dan 2 uur onderweg geweest. We hebben hier nu een hostel gevonden op een heuvel. Het yha hostel. De middag niet veel gedaan en de avond hebben we wat rummikub gedaan en toen het donker was zijn we naar de glowworms in het bos wezen kijken. Heel vet om te zien, lichtgevende wormen in de muren/bomen.

8 nov: Vandaag zijn we met zijn 5en (met een schot die we in het hostel hebben leren kennen, en die door heel nieuw zeeland loopt) naar de whangarei falls gelopen. Een waterval van Ong 25 meter hoog. Een wandeltocht van ongeveer 2uur heen door de bossen/heuvels langs een rivier. Leek wel een beetje op de Ardennen. Na de waterval van verschillende kanten bekeken te hebben zijn we weer terug gegaan. Halverwege hing er ergens een touw boven het water. 1 is het water in gegaan om het touw te halen en toen vanaf de kant over het water geslingerd en zo het water in gegaan. Uiteindelijk zijn we 5 het water ingeslingerd zonder zwemspullen. Het water was erg koud maar gelukkig scheen de zon zodat we snel opgedroogd waren. Toen we weer terug waren heb ik goede wandelschoenen gekocht in het centrum want ik ben van plan om veel te gaan lopen hier. Savonds monopolie gedaan en gewonnen. Erna ook nog gepokerd met zijn allen. Was gezellig.

9 nov: We zijn met zijn allen (jorick, Marte, Saskia, Tim, ally en ik) naar de abbey caves geweest. Ong een wandeling van 1.5 uur er naar toe. Het waren grotten zonder begeleiding en er was niemand. Binnen in de grotten was water dus we hebben onze spullen achtergelaten en ik, jorick,ally en Marte zijn de grot in gegaan. Hier kwam mijn lampje voor om mijn hoofd goed van pas. Het water was erg koud en va de rotsen zijn we een heel eind naar binnen gegaan. Soms was het water erg diep en moesten we echt over de rotsen verder klimmen. Heel erg vet was dit. Toen we ver genoeg in de grot waren en onze lampen uit deden was het pik donker en boven in de grotten zaten overal lichtgevende glowwormen. Dit zag er heel mooi uit, alsof je naar een heldere sterrenlucht kijkt. De grot bleef maar doorgaan maar we zijn na een tijd toch maar omgedraaid. Er waren nog 2 meer grotten die wat kleiner waren. We zijn via het rockforest teruggelopen naar het hostel. De avond hebben we niet veel gedaan. Alleen gezellig met zijn allen wat bier gedronken en gelachen over Duitsers die overal zijn.

10 nov: Tijd om whangarei te verlaten en naar de bay of Islands te gaan. Jorick blijft bij het hostel om er te gaan werken voor accomodatie. Dus Marte Saskia en ik zijn met zijn 3en gaan liften naar paihia. zelfs met zijn 3en is het liften goed gegaan en binnen 2 uur waren we in Paihia. Een mooi hostel (the pickle parrot) met gratis fietsen, tennis, internet en ontbijt. ook niet ver van het strand af. De middag zijn we naar het strand gegaan en hebben we wat gezwommen. Erna even in de hangmat gelegen en Dalijk even een biertje drinken op een terras.
Ik vermaak me goed hier tot nu toe. Volgens de weersvoorspellingen wordt het wat minder weer komende week. Dus weet nog niet hoelang ik hier blijf. Want er is wel genoeg te doen hier: cruisen door hole in a rock. Zwemmen met dolfijnen. Kayaken. En wandelen en fietsen. En nog veel meer.

• 10 November 2012 - 11:27

Ari En Toos:

Hi Bram,
    Wat een leuk verslag weer. Wel een heel ander leven dan in Helmond, toch? Wij benijden je wel hoor, wat een mooie tijd heb je daar. Niet getreurd om wat slechter weer, hier is het waarschijnlijk veel slechter en wij gaan de winter in, en jj het voorjaar.
    Geniet jongen, op zo'n reis kun je lang teren.
    Liefs.

• 10 November 2012 - 12:52

Peter:

Geweldig, ik ken je bijna niet terug. Van hele avonden boven studeren naar deze avonturen moet toch ook voor jou heel apart zijn.
    Geniet er van en zoals Toos en Ari al vertelden, het weer hier is zeker niet beter dan daar. Daarvoor moet je niet naar huis komen.

• 10 November 2012 - 15:49

Edith:

Hey Bram,

Wat leuk om je reisverhalen te lezen.
    Ik wil je verder nog super veel plezier wensen.

Groetjes,

Edith van Samang

• 10 November 2012 - 17:47

Ine Van De Laar:

Ha Bram
    Zo te lezen heb je 't prima naar je zin. We vinden het leuk om je reisverhaal te lezen en zo je avontuur in Nieuw Zeeland te volgen.
    Geniet ervan!
    Groetjes van Ine en Rene

• 10 November 2012 - 20:21

Marijke Verhoeven:

Ha jongen,
    Wat een verhalen allemaal, schitterend!
    Wat maak jij zo veel mee.
    Geniet ervan en pas op je zelf.
    Lieve groetjes Marijke XXX

• 10 November 2012 - 20:41

Peter:

Dat wordt nog wat, je bent pas net weg en dan nog zo lang te gaan.
    Dat wordt genieten denk ik.
    Ik hoop dat je ons op de hoogte kan blijven houden.

• 11 November 2012 - 18:42

Ger Van Rijt:

Hallo Bram,
    Leuk al je reisverslagen te lezen.Wel gezellig zo met een heel stel. Ik hoop voor jullie dat het weer goed
    blijft. Ik wems je nog veel plezier en wacht het volgende verslag af.Veel groeten van je tanteke Ger.

• 11 November 2012 - 19:55

Jos:

he bram klinkt goed allemaal.
    ben benieuwd wanneer je in australie aan komt, zal nog wel even duren!
    leuke tijd toegewenst, en niet met teveel dames op een kamer!

Groetjes Jos

• 11 November 2012 - 20:02

Fieke Van Vijfeijken:

He Bram ik weer.

Volgens mij vertrek je binnen kort naar Australie,
    ik weet niet precies waneer.
    maar ik wens je een gede reistoe.

Groeten Fiekevan Vijfeijken.

• 15 November 2012 - 09:27

Gitaar Leraar:

heee Bram, dat gaat goed zo! En je ouders zich maar druk maken of dat allemaal wel goed gaat komen....'met onzen Bram'!!! tsjonge jonge wat een leuke verhalen....en leuke reis genoten, zelfs uit Zweden ( is iig dichterbij dan Down Under)!!!!;) Ik vraag me zelf langzaam af wat Bram gaat doen als die met pensioen gaat, als hij nu al zulke dingen onderneemt.

Voorlopig lees ik je verslaggen even niet meer, vanwege de omschakeling .....snap je:)
    gr Eric ( morgen laatste theorie les, 30e begint het ensemble weer met Asturias, luister maar op YT,
    een stuk als jou reis)

• 25 November 2012 - 13:53

Teun En Ivon:

Leuk om te lezen Bram!
    We zijn echt jaloers!!
    Teun is een reis aan het plannen naar Lapland, dat lijkt al zo ver weg, maar als we jou verslagen lezen lijkt Lapland ineens dichbij, hihi
    Heb je nog iets meegekregen van de vulkaan die uitgebast was in NZ?
    Wat leuk ook dat je zoveel verschillende mensen leert kennen...
    Heb je al wat in je reisdagboek geschreven?
    Geniet van alles wat je meemaakt, hier gaat alles gewoon door.
    Was hier op het nieuws...
    Groetjes uit het koude en winderige Nederland